Logo nedir? Sözcük anlamı olarak nesep mukabillığı dilimizde amblem olan, bir meselein, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak meseleletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı meselei sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çdüzenışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının haricinde, birmebzul logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çdüzenışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çdüzenışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çdüzenışma sizin, meseleletmenizin ve bundan ahir çdüzenışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çdüzenışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmeseletirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çdüzenışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler karınin daha çok yeğleme edilebilir. Biricik bir sektörde çalışkanlık gösteren meseleletmelerin ekseriyetle logoları dalü temaşa paha. Fakat yekten bir küme dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.
Logo ne meselee yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yan yana gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Emektar halini düşünmeye çdüzenışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple meseleletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çdüzenışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayan meselearetlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolay anlaşılır, geçekırlanması kolay, muhtemel evetğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok değersiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine iyi olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir dahi sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu bilgelik çok önemlidir.