“Organik trafik”, bir arama motoru sorgusunun sonuçları aracılığıyla (veya “Google’da arama yaparak”) bir siteyi ziyaret eden kullanıcılar için kullanılan pazarlama terimidir. Birisinin Google arama çubuğuna “SEO nedir ve nasıl çalışır” yazdığını, arama sonuçlarında bu makaleyi gördüğünü ve okumak için bağlantıyı tıkladığını varsayalım. “Organik” ziyaretçi olarak sayılırlar. SEO’NUN “OPTİMİZASYON” BÖLÜMÜ (AKA PLEASING GOOGLE) Ama olay şu ki, bu arama sonuçları rastgele değil. Google gibi arama motorları, web içeriğini belirli konular ve arama sorgularıyla alaka düzeyine göre analiz eder ve dizine ekler. Sayfa içeriğiniz belirli bir sorgu (veya “anahtar kelime”) ile ne kadar alakalı olursa, arama motorunun sonuçlarının en üstünde görünme olasılığı o kadar artar. Google, hangi sitelerin, sayfaların ve makalelerin en çok faturalandırıldığını belirlemek için karmaşık bir algoritma (eğlenceli bir hikaye, sürekli değişen) kullanır.