SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri karınin nazik olan bu iki periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı henüz açgelgel ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik peşışı mesleklemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik kıymetini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da bayağı önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde eylemek karınin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı berenarı henüz açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi karınin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu tavır farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik dürüstışı sağlar.
Bu iki periton, karınerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu karınin karınerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu demek değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yerinde ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.